K. Xci

一个认真的吃货/

胡说八道的红茶鉴赏和食物-70%
冬盾/盾受/Marvel Fandom-30%

墙外某山村修行中...
立志做个文理兼通的yin才
Make You Feel My Love - Adele

前两天狂刷新预告,再次听到这歌血液都沸腾了。这歌词!!!

这歌词实在是太贴切冬盾了,


自行手残机翻了下↓


When the rain is blowing in your face, 

当雨水打落在你的脸庞 

And the whole world is on your case, 

当整个世界都不能原谅你

I could offer you a warm embrace

我想给予你一个温暖的拥抱

To make you feel my love. 

让你感受我的爱


When the evening shadows and the stars appear, 

当夜幕降临,星辰浮现

And there is no one there to dry your tears, 

却没人在你身边为你拭去泪水

I could hold you for a million years

我想要拥抱你,直到万年

To make you feel my love. 

让你感受我的爱


I know you haven't made your mind up yet, 

我知道你还没有做出选择

But I will never do you wrong. 

但我永远也不会曲解你

I've known it from the moment that we met, 

在我们相遇的那一刻我就明白

No doubt in my mind where you belong. 

深深的明白你的归属

I'd go hungry; I'd go black and blue, 

为你我愿我忍耐着饥饿;为你我愿遍体鳞伤

And I'd go crawling down the avenue. 

为你我愿在大街上匍匐前行

No, there's nothing that I wouldn't do

为你,我没有不愿意做的事

To make you feel my love. 

让你感受我的爱


The storms are raging on the rolling sea

虽然人生总有狂风暴雨

And on the highway of regret. 

虽然人生有着各种遗憾

The winds of change are blowing wild and free, 

无常变化如同风一般肆意

You ain't seen nothing like me yet. 

你却从未见过其他像我这样的人

I could make you happy, make your dreams come true. 

我可以让你幸福,实现你的梦想

Nothing that I wouldn't do. 

为你,我没有不愿意做的事

Go to the ends of the Earth for you, 

我愿为你走向世界的尽头

To make you feel my love

让你感受我的爱

评论

热度(1)